Projekty matematyczne w klasach: 5a, 5b, 5c, 5d, 6d oraz 8a

Uczenie się matematyki staje się ciekawsze, gdy uczniowie opracowują projekty zawierające elementy twórczości, przedsiębiorczości, wykonują prace ułatwiające przyswajanie trudnych treści i umiejętności.

Na zajęciach matematyki uczniowie klas 5a, 5b, 5c, 5d, 6d oraz 8a wybrali tematy najbardziej ich interesujące i przygotowali projekty, których efekty prezentowali na forum klasy.

Oto tematy wybrane przez uczniów:

  • Czy matematyka może być ciekawa? (paradoksy, złudzenia matematyczne).
  • Co to są bryły platońskie?
  • Jak odkryto Twierdzenie Pitagorasa?
  • Czy matematyka jest niezbędna w naszym życiu?
  • Przygoda z liczbą π.
  • Złudzenia optyczne a matematyka.
  • Matematyka jako gwiazda filmowa.
  • Fraktale, niesamowite twory matematyczne.
  • Jakie tajemnice kryją w sobie cyfry?
  • Wpływ słynnych matematyków na rozwój matematyki.
  • Słynni matematycy od starożytności do współczesności.
  • Jak powstały cyfry?
  • Organizujemy quiz matematyczny.
  • Tropimy ciekawostki matematyczne.
  • Po co mi ta matematyka?
  • Liczby, których nie znamy.
  • Znani polscy matematycy.
  • Matematyka w kuchni.
  • Deser na spotkanie z koleżanką/kolegą.

Zarówno plakaty jak i prezentacje wywarły ogromne wrażenie na widzach.

 Tekst: Joanna Mądra

Redakcja językowa i korekta: Lidia Miłosz