Twórczo na lekcjach języka polskiego

Język polski niektórym może wydawać się przedmiotem nudnym lub trudnym. Poza tym wszyscy mówimy po polsku, więc  zewsząd słyszy się od uczniów, że nie ma potrzeby, by tę wiedzę poszerzać.

A jednak…

Na lekcjach języka polskiego może być zabawnie, twórczo, kreatywnie, wesoło, smutno. Jeżeli tylko uczniowie mają ochotę, mogą przeżywać niezwykłe przygody wraz z bohaterami lektur, odkrywać tajemnice ortografii, interpunkcji i zgłębiać zagadki gramatyczne oraz językowe.  W zeszłym roku szkolnym udowodnili to uczniowie klas VI A, VI B I VIII B, zostawiając ślady swej kreatywności w sali 48. W tym dołączyły do nich klasy VIIID i IV C.

Uczniowie w ramach lekcji przygotowują najróżniejsze pomoce pracując metodą projektu: lapbooki, makiety, książkę w pudełku, książkę na wieszaku,  profile facebookowe lub randkowe bohaterów, strony tytułowe czasopism.

Jednak największym powodzeniem cieszą się stacje zadaniowe, w czasie których grupa musi wykonać kilkanaście zróżnicowanych zadań.

Tego typu przedsięwzięcia rozwijają wyobraźnię, kreatywne myślenie, poszerzają wiedzę i uczą logicznego myślenia oraz twórczego rozwiązywania problemów.

Być może jest to jeden z komponentów, dzięki któremu nasi uczniowie uzyskują tak wysokie noty w czasie egzaminów?

Miejmy nadzieję, że w kolejne lata nauki języka polskiego będą równie ekscytujące.

 

Tekst i foto: Joanna Bakaluk