Kodowanie na dywanie, czyli programowanie z robotem Photonem

26 lutego 2019 roku klasa Ia wraz z wychowawczynią – panią Grażyną Wiącek wzięła udział w zajęciach z programowania.  Podczas treningu prowadzonego przez panią Magdalenę Sidorowicz uczniowie poznali edukacyjnego Robota Photona, który pomaga najmłodszym nauczyć się podstaw kodowania.  

Można go obsługiwać za pomocą dedykowanych aplikacji: Photon Robot, Photon Coding i Photon EDU. Każda z nich ma konkretne przeznaczenie i wykorzystuje określone techniki programowania.

W trakcie zabawy dzieci używały aplikacji Photon Coding, która pozwala na samodzielną pracę z robotem. Wykorzystuje ona 4 graficzne języki programowania:

 

  • Photon Draw– czyli programowanie przez rysowanie ścieżki na ekranie;
  • Photon Badge– tworzenie programu za pomocą instrukcji z symbolami;
  • Photon Blocks– programowanie przez łączenie i konfigurowanie bloczków;
  • Photon Code– tworzenie sekwencji najbardziej zbliżonych do prawdziwego programowania.

Robot wyposażony jest w sensory, które pozwalają mu widzieć, słyszeć, odczuwać dotyk, odróżniać ciemność od światła, mierzyć odległość i nie tylko. To daje  szerokie możliwości zastosowania go podczas zajęć z różnych przedmiotów.

Dzieci pracowały z wielkim zaangażowaniem, wykazały się znajomością orientacji przestrzennej, umiejętnością określania kierunków i poruszania się zgodnie z nimi. Sprawnie ustalały odległości, posługując się miarą. Pracowały w grupach, wspaniale bawiąc się, doskonaląc umiejętności komunikacyjne i  logiczne myślenie.

Od autorki:

Dziękuję Pani Grażynie Wiącek za umożliwienie i pomoc w przeprowadzeniu zajęć.

Tekst: Magdalena Sidorowicz

Zdjęcia: Grażyna Wiącek

Korekta i redakcja językowa: Lidia Miłosz